Zalando efterligner fysiske butikker med ny service
Netgiganten forsøger at kapre nye kunder med en helt ny serviceordning, som bliver rullet ud på det danske marked.
Den tyske modeportal Zalando, hvor Anders Holch Povlsen er en af de store aktionærer, går i offensiven for at få flere danske kunder.
Ifølge Børsen bliver kunderne nu tilbudt at få 18 dages kredit. På den måde kan de nå at prøve tøjet og levere det tilbage igen, hvis det ikke passer - helt uden at få trukket penge på kontoen.
I forvejen bliver omkring halvdelen af alle solgte varer på Zalando sendt retur. Både levering og returnering slipper kunderne for at betale.
- Det er en del af vores forretning, og når vi har en stor returprocent, så viser det, at folk har forstået konceptet. I en fysisk butik prøver du jo også varerne, siger Kenneth Melchior, nordisk direktør i Zalando ved en kapitalmarkedsdag i Berlin, skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Zalando investerer massivt for at presse danske konkurrenter
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops