Vanvittige tal: Bestseller China sætter døgn-rekord for salg
De fleste kan bare drømme om et salg, som det Bestseller China opnåede til den store kinesiske tilbudstradition Singles Day.
For mange store virksomheder kan det nemt tage et helt år at opnå en omsætning med så mange nuller. Men hos Bestseller China kan det åbenbart gøres på et enkelt døgn.
Under den kinesiske udsalgstradition Singles Day formåede Bestseller China at sælge for 1.000.000.000 danske kroner, og det er rekord for virksomheden, skriver Børsen.
- At kunne sælge for over 1 mia. kr. på 24 timer på Singles’ Day mener vi er en enestående præstation og en milepæl for vores firma og ikke mindst alle vores teams, der har knoklet hårdt for at opnå det her resultat. Måske kan det også give inspiration til andre danske virksomheder i forbrugssektoren, siger Dan Friis, partner og medstifter af Bestseller China, til Børsen.
De fysiske butikker stod for 200 mio. kroner, mens brandet Vero Moda alene trak 280 mio.
Singles Day sætter også rekord
Det er ikke kun Bestseller China, hvor salget har været rekordstort.
Da solen stod op 12. november, og Singles Day var forbi, havde de kinesiske forbrugere brugt 18 mia. dollar hos Alibaba - en lille tand mere end sidste års 17,7 mia, skriver DR.
For første gang nogensinde er udsalgstraditionen, som startede som en markering af Valentins Dag for singler tilbage i 1990’erne, også blevet markedsført herhjemme. Især Elgiganten har slået den stort op.
- Vi vil fortsætte med at være danskernes førstevalg, når de skal købe hvidevarer og hjemmeelektronik, og vi følger derfor de globale tendenser i markedet og ikke kun de danske, siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten i en pressemeddelelse. Han mener, at fænomenet kan blive lige så stort som Black Friday.
Elgigantens danske omsætning til Singles Day venter vi stadig en opdatering på.
LÆS OGSÅ: Verdens største shoppingdag på nettet kommer til Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops