Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Topchef om offensiv strategi: Det handler om at være stor

Foto: Boozt.com/screendump



Topchef om offensiv strategi: Det handler om at være stor

Hermann Haraldsson, topchef i Boozt.com, er klar til at gå på opkøbsjagt for millioner. Kapitalen skal komme fra en børsnotering i København.

Tirsdag den 27 oktober 2020 kl. 11:43 af: Kristian Holgersen

Modeplatformen Boozt har en målsætning om at dominere markedet i Norden. En børsnotering i København skal give de nødvendige muskler.

De danske bånd bliver yderligere styrket i modeplatformen Boozt.com, som netop har fremlagt planer om at blive noteret på fondsbørsen i København.

- Vi betragter os selv som et Øresund-firma, og derfor føler vi, det er naturligt at være børsnoteret i både Sverige og Danmark, siger den adm. direktør for Boozt.com, Hermann Haraldsson, i en pressemeddelelse.

En børsnotering i København skal skabe lettere adgang til kapital og udbrede kendskabet til Boozt-aktien blandt investorer i Norden,.

Boozt.com vil udstede aktier for 645 millioner danske kroner på Nasdaq i København. Det skal frigive midler til opkøb af virksomheder inden boligtilbehør, modetøj og sko, fortæller Hermann Haraldsson til Børsen.

- Det er en meget stor offensiv. Vi vil være den dominerende spiller i Norden og den største inden for vores felt, og vi kan se, at det handler om at være stor, siger direktøren til avisen.

- Hvis vi skal konkurrere med de globale spillere som Amazon, skal vi have en størrelse, hvor vi er den regionale markedsleder, siger Hermann Haraldsson.

Udvider sortimentet

I sidste uge kunne modeplatformen Boozt.com præsentere et stor satsning på boligtilbehør som lamper, tæpper og puder.

Ifølge Hermann Haraldsson er der ikke tale om en lille tilføjelse. Tværtimod. Udvidelsen af sortimentet er et vigtigt skridt på vejen til at skabe oplevelsen af et stormagasin på nettet.

- Vi har høje ambitioner for boligtilbehøret, og vi forventer, at det bliver en af ​​de største kategorier på hele Boozt.com i løbet af de næste fem år, sagde direktøren i en pressemeddelelse.

- Vi er en stærk partner for boligbrands, fordi vi kan give dem adgang til vores to millioner nordiske kunder, siger Hermann Haraldsson.

I 2019 omsatte hele Boozt.com-koncernen for 3,4 milliarder svenske kroner - og kunne i sommer opjustere forventningerne til det nuværende regnskabsår.

LÆS OGSÅ: Topchef om markant nybrud i Boozt: - Vi har høje ambitioner



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD