Top 10: Flere kæder er blandt de bedste til kundeoplevelser
Der bliver gået til stålet på en helt anden måde end tidligere, når det gælder kundeoplevelser. En analyse finder de 10 bedste brands.
En ny opgørelse over de brands i Danmark, som leverer de bedste kundeoplevelser, har vist sig at være en meget tæt affære.
Sådan lyder meldingen fra Kenneth Ipsen, Senior Manager i KPMG Danmark, der har målt en lang række større brands på seks parametre.
- Vi kan se, at de danske brands virkelig har lagt sig i selen for at øge kundetilfredsheden det seneste år. Der er tale om et paradigmeskifte, siger han til Dansk Markedsføring.
- Kundetilfredshed er ganske enkelt blevet en parameter, man prioriterer og måler sig på i en helt anden grad, end vi nogensinde tidligere har set, fortsætter han.
I toppen finder vi flere repræsentanter fra detailhandlen - den bedste er Rema 1000 på en fjerdeplads. Men mest bemærkelsesværdigt er det måske, at Lidl ligger helt oppe som nummer 17.
Top 10 brands med bedste kundeoplevelser:
01: BroBizz
02: MobilePay
03: Billund Airport
04: Rema 1000
05: Zalando
06: Nordisk FIlm Biografer
07: Ecco
08: Dankort
09: Irma
10: Matas
Detailhandlens placeringer:
14: Ikea, 17: Lidl, 22: Coop.dk, 23: Nemlig.com, 25: Boozt.com, 28: Bestseller, 29: Søstrene Grene, 30: Kvickly, 32: H&M, 34: Jysk, 35: Menu, 36: Føtex, 37: Normal, 38: Cirkle K, 40: Spar, 41:Lagkagehuset, 43: Amazon, 45: Jensens Bøfhus, 46: Wupti, 48: Starbucks
KPMG Danmark brugt seks parametre - Six Pillars of Customer Experience Excellence - til at vurdere virksomhederne ud fra. Der er tale om 1) Personlig tilpasning, 2) Forventninger, 3) Integritet, 4) Viljen til at være løsningsorienteret, 5) Tid og kræfter, 6) Empati.
Læs hele rapporten her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops