Top 10: Disse varemærker taler de unge mest om
En dagligvarekæde klemmer sig akkurat ind i top 10 på listen over de varemærker, som ungdommen taler mest om.
Ikke overraskende har de unge forbrugere i alderen 18 - 34 år tv-serier og sodavand på hjernen. Det viser en ny undersøgelse fra YouGov.
Men igen i år har en dagligvarekæde fundet plads i top 10 over de varemærker, som de unge taler mest om. Der er tale om Rema 1000. Sammen med H&M er de alene om at repræsentere detailbranchen.
Førstepladsen går til streamningtjenesten Netflix med en såkaldt Word of Mouth-score (WOM) på 66,3 procent. Mobilepay (61,4) og Facebook (58) kommer ind på de næste pladser.
Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer. WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.
Disse varemærker taler forbrugere fra 18-34 år mest om
- Netflix (WOM-score: 66,3)
- Mobilepay (61,4)
- Facebook (58)
- HBO Nordic (55,8)
- Viaplay (54,3)
- Coca Cola (53,5)
- H&M (52,8)
- Tesla (52,7)
- Spotify (51,8)
- Rema 1000 (49,5)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Det store mareridt fortsætter i 7-Eleven: Her er status
Den fysiske detailhandel i Norge skrumper
7-Eleven lukker alle butikker efter muligt hackerangreb
Lagkagehuset kalder eksklusiv butiksåbning for en milepæl
Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Høje konkurstal ventes at fortsætte trods fald i juli
Stor satsning fra Salling bliver kåret som Europas bedste
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Det store mareridt fortsætter i 7-Eleven: Her er status
Den fysiske detailhandel i Norge skrumper
7-Eleven lukker alle butikker efter muligt hackerangreb
Lagkagehuset kalder eksklusiv butiksåbning for en milepæl
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops