Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

To danske detailgiganter gør tilbudsaviserne mindre

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 20 oktober 2022 kl. 06:00 - Kilde: Mediet Markedsføring

Tilbudsaviser bliver også dyrere. Derfor skruer to af landets store detailvirksomheder lidt ned for størrelsen.

Mens stigende priser får danskerne til at se sig ekstra godt for efter gode tilbud, har dagligvarekoncernen Coop og boligkæden Jysk valgt at sætte de fysiske tilbudsaviser lidt ned i gear.

Papir er nemlig også steget i pris, skriver Mediet Markedsføring.

Hos Coop bliver tilbudsavisernes format ændret, mens der også bliver skåret i antallet af sider. Samme melding kommer fra Jysk.

- Vi har en tilbudsavis, som stiger voldsomt i pris, så den bliver naturligvis mindre attraktiv end andre platforme, siger CMO I Jysk, Michael Gade, til Mediet Markedsføring.

- Vi vil sende færre aviser på gaden, arbejde med kortere formater og konvertere fra fysisk til digital. Det er ikke hokus pokus, siger han.

I forvejen har været butikskæder valgt at skrue ned for de fysiske tilbudsaviser. Det største eksempel er Ikea, som helt har droppet omdelingen af sit ellers kendte katalog.

For et par år siden valgte Coop at slå tilbudsaviserne for Superbrugsen og Kvickly sammen.

LÆS OGSÅ: Stigende priser sender danskere i armene på digitale tilbudsaviser

 

Læs hele artiklen på Mediet Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD