Tilbudsmails vinder frem hos danskerne
En ny analyse fra Deloitte viser, at tilbudsmails er blevet en accepteret del af mange danskeres mailbox.
Det er både dyrt og dårligt for miljøet at sende ugentlige tilbudsaviser ud til danskerne. Men det er måske også en praksis, der snart kan droppes helt, for danskerne er ikke uvant med at modtage tilbudsmails i deres indbakke. Det viser en ny undersøgelse fra Deloitte ifølge mediet Bureaubiz.
Deloitte er kommet frem til, at den gennemsnitlige forbruger er gået med til at modtage tilbud og nyhedsbreve om produkter fra 10 forskellige virksomheder.
- Tilbuds- og nyhedsmails har i flere år været i hastig vækst som den foretrukne markedsføringskanal. For forbrugerne er det en let måde at holde sig ajour med produkter, man holder af. For virksomhederne er det en hurtig og billig adgang til de mest købevillige kunder, siger forbrugerekspert i Deloitte Peter Mølkjær til Bureaubiz.
Analysen viser dog også, at de unge ikke er så villige til at modtage tilbudsmails. De unge under 30 år har i gennemsnit sagt ja til 9 tilbuds- og nyhedsmails, mens gennemsnittet for de 40-49-årige er på 12 mails.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops