Tegn på nedkøling af den rødglødende vækst i nethandlen
Den eksplosive vækst i nethandlen begynder at tabe fart, viser nye tal. Forbrugerne finder igen vej til de fysiske butikker.
Forbrugerne trækker tempoet ud af den vilde vækst i nethandlen, som har stået på siden starten af pandemien. Det viser tal fra amerikanske Salesforce.
På de nordiske markeder steg den samlede omsætning på nettet med otte procent fra april til juni sammenlignet med den tilsvarende periode i 2020. Niveauet er væsentligt lavere end i de foregående fire kvartaler, hvor væksten lå på minimum 40 procent.
- Den relativt beskedne vækst i onlinesalget i andet kvartal, viser de første tegn på, at e-handelsboomet er begyndt at stabilisere sig, og at kunderne er vendt tilbage til butikkerne, siger Jacques Soelberg, landechef for Salesforce Danmark.
Alligevel skal man nok ikke glæde sig alt for meget i den fysiske detailhandel.
- Men samtidig bekræfter stigningen også, at de ændrede forbrugervaner, der blev dannet under pandemien, er kommet for at blive på et nyt og højere niveau. Dette understreger det fortsatte behov for, at alle i detailhandlen bør fokusere på at skabe gode og personlige shoppingoplevelser i et samspil mellem det fysiske og digitale, siger Jacques Soelberg.
Salesforce er en amerikansk softwarevirksomhed. Siden 2013 har de udgivet et Shopping-indeks, som tallene for nethandlen stammer fra.
LÆS OGSÅ: Kendt aktør åbner netbutik: Vil skabe den bedste platform for dagligvarer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Gode råd: Sådan kan netbutikker gøre livet sværere for hackere
Kendt aktør åbner netbutik: Vil skabe den bedste platform for dagligvarer
Lukker smuthul for populære netbutikker fra udlandet
Forbrugere om nethandel: En fordel trumfer pris og stort udvalg
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops