TDC køber danske Blockbuster
Telegiganten køber Blockbuster for at ruste sig til en offensiv på det danske marked for digital filmudlejning.
Nu får Blockbuster-navnet ny ejer.
TDC køber de danske rettigheder til Blockbuster-navnet, skriver telegiganten i en pressemeddelelse.
Ved at udnytte danskernes kendskab til navnet Blockbuster satser TDC på at lære endnu flere danskere at leje film digitalt. Selskabet er i forvejen markedsledende på markedet for digital filmudlejning og forventer at implementere Blockbuster-navnet i løbet af første halvdel af 2014
- Blockbuster er et superstærkt brand, som i mange år har leveret det største udbud af de bedste og nyeste premierefilm til danskerne – og sådan vil det også være fremadrettet. Samtidig vil vi selvfølgelig forny konceptet med alle de muligheder, der nu ligger inden for rammerne af den digitale verden, siger koncerndirektør i TDC Anders Jensen i pressemeddelelsen.
Nyt butikskoncept lever videre
Blockbuster har på både det danske og de internationale markeder været presset af de digitale filmtjenester. I USA har kæden lukket alle sine fysiske butikker og satser her udelukkende på streaming-tjenesten Blockbuster On Demand.
LÆS OGSÅ: Blockbuster lukker alle amerikanske butikker
I Storbritannien gik kæden i december konkurs efter flere forgæves redningsforsøg.
Herhjemme offentliggjorde kæden i september sidste år, at man ville rebrande sine butikker under navnet RecycleIT med den hensigt at skabe en markedsplads for brugt populær forbrugerelektronik, film og spil. Den første butik med det nye navn slog dørene op i oktober på Vesterbrogade i København, og det er meningen, at RecycleIT fremover skal drive de gamle Blockbuster-butikker. Kæden forventer at have rebrandet butikkerne i løbet af indeværende halvår af 2014.
- Med RecycleIT.dk har vi fundet en unik mulighed for at skabe den første landsdækkende multi-platform destination for brugt forbrugerelektronik og underholdning. Jeg er glad for, at Blockbuster-navnet lever videre i den digitale verden, men vil samtidig slå fast, at vi i RecycleIT.dk fortsætter med at servicere den del af markedet som fortsat ønsker at købe og leje fysiske film og spil. Fremover kommer det altså blot til at ske under et andet navn og sammen med et nyt butikskoncept og en online-shop, der er rettet mod et marked i vækst, siger Søren Heilmann, der er nuværende direktør for Blockbuster Danmark og RecycleIT.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Chef for stor satsning i Meny har sagt stop
Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Flere Coop-butikker bliver kritiseret for brud på regler
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Chef for stor satsning i Meny har sagt stop
Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Flere Coop-butikker bliver kritiseret for brud på regler
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops