Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Opdager en masse uheldige fejl på svensk Amazon





Fredag den 30 oktober 2020 kl. 10:47 af: Flere medier

En stribe sprogfejl og skæve priser giver svensk Amazon et lidt sjusket udtryk. Det er måske gået lidt hurtigt, bemærker DI.

Når man skal vurdere, om en netbutik er troværdig, så anbefaler Forbrugerrådet Tænk at se på sprogfejl og skæve priser. Det kan nemlig være tegn på, at siden er maskinelt oversat.

Hvorvidt internetgiganten Amazon er helt fin i kanten findes der mange meninger om. Men en lille fupbutik er det naturligvis ikke.

Alligevel har den svenske udgave af Amazon, som netop er blevet lanceret, en del af de samme kendetegn. Det skriver DR og svenske Aftonposten

Siden er nemlig spækket med underlige fejloversættelser. Et fødselsdagskort med en hane bliver eksempelvis solgt som en “massiv kuk”, skriver Aftonposten. På dansk betyder det en massiv pik. Lige så uheldig er en oversættelse af det engelske ord raps (afgrøden, red), som bliver til voldtægt.

- Oversættelsen er lidt trist og ikke helt, hvad man kan forvente normalt. Det ligner måske, at det er gået lidt hurtigt, og at de godt har villet være klar til Black Friday og julehandlen, siger Sidsel Dyrholm Holst til DR. Hun er branchedirektør i Dansk Industri.

Samtidig er priserne automatisk regnet om til svenske kroner, så en silikoneform ender med at koste 134,30 kroner. Ifølge Amazon er formen forresten tiltænkt brød, muffins og minsandten også afføring.

Amazon: Det er vores første dag

Det svenske medie Resumé har fået Amazon til at kommentere på de mange fejl. 

- Mens vi er meget glade for at have lanceret Amazon.se, så er det også kun vores første dag i Sverige, og vi er dedikerede til at fortsætte med at forbedre kundeoplevelsen, siger en talsperson fra Amazon.

- Hvis nogen ser et problem med produktsiderne, er de velkomne til at sende os et link og feedback. Vi vil gennemgå det og foretage de nødvendige ændringer, fortsætter talspersonen.

Onsdag morgen landede Amazon i Sverige efter flere års spekulationer og rygter. En dansk udgave skulle også være på trapperne, men tidshorisonten er endnu uvis.

LÆS OGSÅ: Så få netbutikker vil hoppe på dansk Amazon



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD