SuperBrugsen fordobler salg af lokale varer
Dagligvarekæden fordoblede sidste år salget af lokale varer til 50 millioner kroner og forventer en fordobling igen i år.
SuperBrugsens sats på lokale varer har vist sig at være en succes.
Kæden kan melde om en fordobling af salget af de lokalt producerede varer i 2013 til godt 50 millioner kroner. Succesen kan også måles direkte på bundlinjen, hvor overskuddet i 2013 blev mere end fordoblet fra 71 millioner kroner til 159 millioner kroner.
Coop-kæden forventer igen i år en fordobling i salget af de lokale varer til 100 millioner kroner.
- Tallene viser, at danskerne vil andet og mere end discount. Der er et voksende behov for nærhed og for lokal forankring som en modreaktion på den ensrettede, industrielle handel, som har præget de seneste år, siger siger kædedirektør i SuperBrugsen, Kenneth Pedersen, i en udtalelse.
Nyt koncept sikrer fremgangen
En anden forklaring på fremgangen er kædens nye Koncept 15, der handler om at gøre det lidt enklere, lidt billigere, lidt mere lækkert – og lidt mere lokalt at handle i SuperBrugsen. I løbet af de seneste halvandet år er 50 af kædens 220 butikker blevet ombygget til det, og yderligere 50 kommer til i år.
- Vi kommer til at arbejde endnu mere med stærkere lokal forankring, hvor den enkelte butik i endnu højere grad kan tilpasse sit vareudvalg efter kunderne i lokalområdet, siger Kenneth Pedersen.
LÆS OGSÅ: SuperBrugsen sætter med nyt fremstød fokus på kvalitet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tilbageholdende forbrugere trækker detailsalget ned
Lidl har kåret årets elev
Dansk mærke lander aftale med fodboldklubben AC Milan
Kædekontor henter ny direktør hos mediekoncern
Stor restaurantkæde ryster en del af underskuddet af sig
Føtex giver unge medarbejdere et direkte talerør til ledelsen
Tidligere butikschef bliver ansvarlig for stor tøjkæde
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops