Stræbsomt herretøjsbrand har taget hul på detailsatsning
Den første butik er allerede åbnet, men dansk herretøjsbrand har planer om endnu flere. Målet er at være blandt verdens største.
Da herretøjsbrandet Les Deux i slutningen af august kunne åbne sin første rigtige butik, var det samtidig startskuddet til en større detailsatsning.
Allerede til næste år skulle der være nye butikker i København K og i udlandet på plakaten, lyder meldingen fra stifter og direktør Andreas von der Heide.
- Alle siger, at det er svært at drive retail, og at man skal holde fingrene fra det, siger han til mediet Fashion Forum.
- Jeg kan personligt godt lide udfordringer, ellers havde vi ikke været der, hvor vi er i dag. Derudover handler det for mig om at få Les Deux-energien ud og leve i den fysiske handel og møde vores kunder fysisk, siger han.
På længere sigt skal Les Deux blive "et af verdens største herrebrands", lyder stifterens ambitiøse målsætning.
En velforberedt satsning
Beslutningen om at forsøge sig med egne butikker kommer ikke ud af det blå. Virksomheden har både økonomi og erfaring at trække på, mener Andreas von der Heide.
- Vi nærmer os 100 millioner kroner i omsætning, så vi føler os godt rustet til at gå ind i retail. Siden slutningen af 2017 har vi løbende åbnet pop-up shops og shop-in-shops, hvilket har givet os en masse læring og erfaring i forhold til retail, siger han ifølge Branchebladet Tøj.
- Det har været en lang opbygningsfase for os, og åbningen af vores egen butik er kulminationen på en treårs strategiplan, fortsætter han.
Les Deux blev stiftet i 2011 og har sit tøj ude hos mere end 700 danske og udenlandske forhandlere, skriver virksomheden på sin hjemmeside. I årsregnskabet for 2018 står der små to millioner kroner på bundlinjen.
LÆS OGSÅ: Svensk herretøjskæde går ind på det danske marked
Læs hele artiklen på Fashion ForumFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops