Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Søstrene Grene bruger millioner på loyalitetsprogram uden rabatter





Søstrene Grene bruger millioner på loyalitetsprogram uden rabatter

Sådan ser den nye kunde-app fra Søstrene Grene ud. Den er tilgængelig i en række europæiske lande. Foto: PR.

Tirsdag den 31 maj 2022 kl. 10:19 af: Kristian Holgersen

Ifølge topchefen er Søstrene Grene i gang med at tilføje en ny dimension til kerneforretningen, der ikke handler om fysiske produkter.

I Søstrene Grene arbejder de lige nu på at gøre forretningen mere digital.

Det seneste tiltag er lanceringen af en milliondyr app, som er butikskædens bud på et loyalitetsprogram. Men kunderne skal ikke forvente sig rabatter, forklarer den adm. direktør i Søstrene Grene.

- Udsalg og knaldtilbud har aldrig været en del af Søstrene Grenes koncept, og derfor skulle vi selvfølgelig heller ikke lave et loyalitetsprogram, der baserede sig på rabatter. Det ville ellers have været den nemme løsning, siger Mikkel Grene i en pressemeddelelse.

Med appen installeret på telefonen får kunderne en nem adgang til webshoppen, men den store attraktion bliver et inspirationsunivers med gør-det-selv-videoer, interviews og opskrifter.

- Vi er nærmest i gang med at lave vores eget livsstilsmedie, idet vi efterhånden har opbygget en hel redaktion i virksomheden med eget fotostudie, fotografer, stylister, videografer, indholdsskabere og journalister, siger Mikkel Grene.

Giver Søstrene Grene flere lag

Kerneforretningen hos Søstrene Grene er stadig salg af fysiske produkter, og de fysiske butikker bliver heller ikke nedprioriteret. Ifølge Finans åbner kæden 30 nye butikker alene i år.

- Men vi er i gang med at lægge en dimension ovenpå, der i højere grad er immaterielle ydelser i form af oplevelser og decideret redaktionelt indhold, siger Mikkel Grene og fortsætter:

- Vi beder bare ikke kunderne om at købe et abonnement eller på anden måde betale med kroner og ører for indholdet, men derimod om tilladelse til at lære dem lidt bedre at kende, så vi kan gøre Søstrene Grene endnu bedre for dem.

Det skal knytte tættere bånd til kunderne i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Frankrig og Tyskland, hvor appen er gjort tilgængelig.

- Vi tror på, at app'en vil styrke relationen mellem os og vores kunder yderligere, da den vil fokusere på det, som vores kunder allerede kommer til os for: Kreativitet, hygge og inspiration, siger Mikkel Grene.

Satser på omnichannel

Søstrene Grene var ellers sent ude, når det gælder digitalisering.

Først i 2020 åbnede butikskæden en dansk webshop, men siden er det kommet fart på udviklingen, og nu kan kunder i syv europæiske lande købe nips fra Søstrene Grene på nettet.

Næste skridt bliver at få den digitale side af forretningen til at spille endnu bedre sammen med den fysiske.

- I takt med at app’en videreudvikles og flere butiks-funktioner bliver tilføjet, vil det fysiske og det digitale blive knyttet tættere og tættere sammen, siger Mikkel Grene.

- Det vil allerede fra starten være en fordel at have hentet app’en, når man står i den fysiske butik, idet man kan scanne stregkoder og se information om produkterne. Vi har gennem mange år arbejdet med at begrænse mængden af emballage på det enkelte produkt, så der er ikke alverdens plads til produktinformationer herpå, siger Mikkel Grene.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene piller populære varer ud af sortimentet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD