Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Ejeren af den landsdækkende butikskæde Skjold Burne er ikke helt tilfreds med omsætningen i 2022.
Alkoholprocenterne er større end vækstraterne hos Taster Wine A/S, som blandt andet ejer butikskæden Skjold Burne.
I 2022 endte koncernens nettoomsætning på 547 millioner kroner, og det er en lille tilbagegang i forhold til året før. Samtidig daler overskuddet til rundt regnet til 18 millioner kroner.
Den udvikling får ledelsen til at rynke lidt på næsen. “Mindre tilfredsstillende”, lyder dommen over nettoomsætningen i årsrapporten.
- Årsagen til den faldende omsætning kan henføres til enkeltkunder og faldende afsætning til specialhandlen, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Samtidig har koncernen oplevet en forventet stigende nettoomsætningen på hotel- og restaurantmarkedet i Danmark og på både nære og fjerne eksportmarkeder, skriver ledelsen.
Taster Wine står for import, produktion, aftapning og grossistsalg af vin og spiritus. Derudover ejer koncernen også Skjold Burne-kæden, som har butikker over hele landet.
Selskabet bag Skjold Burne havde i 2022 et underskud på godt 1,3 millioner kroner, hvilket ledelsen stempler som “ikke tilfredsstillende” i årsrapporten.
LÆS OGSÅ: Dyr overenskomst kan sætte specialbutikker ud af spillet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Landsdækkende kæde får foden inden for hos Meny
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops