Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Så mange forbrugere har handlet gennem sociale medier

Foto: YouGov/PR




Fredag den 4 marts 2022 kl. 08:50 af: Redaktionen

En betydelig del af de danske forbrugere har stiftet bekendtskab med social shopping, viser en ny undersøgelse.

Selvom handel direkte på sociale medier som Facebook og Instagram endnu ikke er slået bredt igennem herhjemme, så har en betydelig del forbrugerne allerede gjort brug af muligheden.

Det viser en undersøgelse af social shopping på det danske marked, som YouGov har foretaget.

I alt svarer 24 procent af de danske forbrugere, at de har prøvet social shopping flere gange, mens 11 procent svarer, at de har prøve det en enkelt gang.

Andelen af forbrugere, som ikke har handlet på sociale medier, ligger på 60 procent. Men 19 procent svarer, at de godt kunne forestille sig at gøre det.

Det kommer næppe som en overraskelse, at social shopping er mest udbredt i den yngre del af befolkningen. Blandt de 19 til 29-årige har 44 procent købt varer på eksempelvis Instagram, hvorimod tallet er 35 procent for aldersgruppen 40-49.

Undersøgelsen er baseret på interview med 1.012 repræsentativt udvalgte danskere i alderen 18+ år fra YouGovs panel i perioden 12-24 januar 2022.

LÆS OGSÅ: Vild januar kan blive afløst af mere normale tilstande i nethandlen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD