Så mange forbrugere har handlet gennem sociale medier
En betydelig del af de danske forbrugere har stiftet bekendtskab med social shopping, viser en ny undersøgelse.
Selvom handel direkte på sociale medier som Facebook og Instagram endnu ikke er slået bredt igennem herhjemme, så har en betydelig del forbrugerne allerede gjort brug af muligheden.
Det viser en undersøgelse af social shopping på det danske marked, som YouGov har foretaget.
I alt svarer 24 procent af de danske forbrugere, at de har prøvet social shopping flere gange, mens 11 procent svarer, at de har prøve det en enkelt gang.
Andelen af forbrugere, som ikke har handlet på sociale medier, ligger på 60 procent. Men 19 procent svarer, at de godt kunne forestille sig at gøre det.
Det kommer næppe som en overraskelse, at social shopping er mest udbredt i den yngre del af befolkningen. Blandt de 19 til 29-årige har 44 procent købt varer på eksempelvis Instagram, hvorimod tallet er 35 procent for aldersgruppen 40-49.
Undersøgelsen er baseret på interview med 1.012 repræsentativt udvalgte danskere i alderen 18+ år fra YouGovs panel i perioden 12-24 januar 2022.
LÆS OGSÅ: Vild januar kan blive afløst af mere normale tilstande i nethandlen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Illums Bolighus åbner sjælden flagskibsbutik herhjemme
Intensivt arbejde skærer stor luns af energiforbruget hos Coop
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops