Robot-maskot skal gå frit rundt i dansk storcenter
Fremtiden kalder. En robot har fået jobbet som maskot i dansk storcenter og alle kan være med til at påvirke dens personlighed.
Kunderne i et af landets største shoppingcentre kan fremover se fremtiden dybt i øjnene, når de driver rundt fra butik til butik.
Kolding Storcenter har nemlig som de første i Danmark - og måske i verden - ansat en robot til at varetage jobbet som maskot. Ifølge en pressemeddelelse kommer den til at gå frit rundt blandt gæsterne.
- Vi er vildt spændte over at kunne løfte sløret for vores store verdensnyhed. Robotten har været undervejs i lang tid, og vi har virkelig glædet os til, at vores besøgende kan komme og hilse på den, siger centerchef Gitte Lindbo i pressemeldedelesen.
Indtil videre har robotten fået en midlertidig stilling. Efter jul skal den justeres hos udvikleren, så den er helt klædt på til en fastansættelse fra marts.
Formål: Hygge og underholdning
Den nye medarbejder kommer ikke til at erstatte sine menneskelige kollegaer, som det ellers er tilfældet mange andre steder i erhvervslivet. Målet er udelukkende at sprede hygge og underholde kunderne.
- Vores ambition er, at robotten skal hygge om gæsterne, men hvad vil det egentligt sige ’at hygge’? Skal den kunne fortælle vitser, snakke om vejret eller noget helt tredje? Det vil vi gerne have vores gæsters hjælp til at finde ud af, så vi sammen kan udvikle robotten til at blive en hyggespreder, siger Gitte Lindbo.
Alle besøgende og interesserede inviteres til at se robotten og komme med forslag til, hvad den skal hedde og hvad den skal kunne, når den er færdigudviklet.
LÆS OGSÅ: Elektronikkæde sparer udgifter til ansatte med robotdrevet lager
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops