Power rykker genbrugskoncept ud i butikkerne
En ny satsning på brugte varer og rabatkuponer vil ikke gå ud over den normale omsætning, mener topchefen i Power.
Fra oktober tilbyder Power at tage imod brugt elektronik fra kunderne.
Som betaling kan kunderne forvente rabatkuponer til butikkerne på mellem 50 og 150 kroner, skriver Finans.
Konceptet bliver kaldt rePower og kommer til at få plads i alle kædens butikker, hvor kunderne fra næste år kan finde et udvalg af brugte varer som eksempelvis vaskemaskiner.
Udrulningen koster Power et tocifret millionbeløb, men den adm. direktør - Jesper Boysen - mener ikke, at det vil gå ud over den normale omsætning.
- Det er svært at sige, men vores vurdering er nej, siger han til Finans.
Tidligere på året satte Jesper Boysen et ambitiøst mål for kædens samlede omsætning: I 2025 skal den nå forbi seks milliarder kroner, hvilket svarer til en fordobling af det nuværende niveau.
Det indvarsler en særdeles travl tid for elektronikkæden, som kan ende med at vokse med 18-22 butikker gennem de næste fire år. I dag har Power 19 butikker.
LÆS OGSÅ: Boysen svinger taktstokken: Power skal fordoble omsætningen
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops