Portaler trumfer tøjmærkernes egne netbutikker
De store portaler sidder på en stor andel af netsalget i mange modefirmaer. Men ikke alle satser på den salgskanal.
Salget af mode på nettet går frem. Men en stor del af væksten sker gennem store portaler som Zalando og Boozt.com.
Det skriver Finans på baggrund af en analyse fra Dansk Mode & Textil.
Modefirmaerne egne butikker står således i gennemsnit for 7-8 procent af omsætningen, mens 18-20 procent kommer fra salget hos de store portaler.
- Vores analyse viser, at der er stor forskel på selskabernes ageren og andel af nethandel, siger Michael Hillmose til Finans. Han er international chef i Dansk Mode & Textil.
- Hos nogle tøjproducenter står de store tredjeparts-portaler for hele 65 procent af omsætningen, mens andre slet ikke sælger via den kanal. Men alle i branchen har skarpt fokus på udviklingen, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand åbner butikker i flere storbyer
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops