Pandora-rigmand sviner Joe & The Juice
Efter mislykkede forhandlinger kritiserer Pandora-milliardæren René Sindlev den danske juicebarkæde - Kaspar Basse svarer igen.
René Sindlev, der er blevet milliardær på Pandora, kritiserer Joe & The Juice for juicebarkædens forretningskoncept og ekspansionsplaner i USA, hvor René Sindlev vil udrulle sin egen cafékæde, Dr Smood, med sund, økologisk mad.
Det skriver dagbladet Børsen.
Kritikken fra Pandora-rigmanden kommer efter sammenbrudte forhandlinger for snart fire år siden.
- Han (Joe & The Juice-stifter Kaspar Basse, red.) ville gerne sælge hele virksomheden, men vi ville bare godt købe navnet og adgangen til indretningen, siger René Sindlev til Børsen.
Efter forhandlinger blev Kaspar Basse og René Sindlev – ifølge René Sindlev – enige om en pris på lidt over 300 millioner kroner for hele Joe & The Juice. Men forhandlingerne faldt sammen, da Kaspar Basse, ifølge René Sindlev, som en del af aftalen ville købe 20 procent af selskabet tilbage for blot 10 millioner kroner, skriver Børsen.
Svar på tiltale
Her flere år efter frygter René Sindlev ikke konkurrencen fra Joe & The Juice, fordi han ikke tror på kædens strategi med at indtage storbyer.
- Blendet juice er jo ikke sundt. De bruger ikke nogen økologiske varer, og deres sandwichbrød er farvet brød fra Schulstad. Deres koncept er bygget på noget underholdning, god musik og nogle tatoverede drenge, og det tror jeg ikke, de overlever på i USA, siger René Sindlev til Børsen.
Til Børsen lyder det korte svar til René Sindlev fra Kaspar Basse:
- Jeg synes faktisk, at det er en flot kopi, de har udviklet.
LÆS OGSÅ: Pandora-rigmand i stort amerikansk kædesats
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops