Online supermarked tilbage efter økonomisk timeout
En turbulent start med manglende investorinteresse har siden marts 2012 fået netkonceptet Todoor.dk till at åbne, lukke og nu genåbne.
En investor trak sig i slutningen af 2012 og klodsede bremsen for e-supermarkedet Todoor.dk. Nu har detailhandlens topprofil bag projektet, Brian Mollerup - tidligere adm. direktør hos Spar, Dagrofa og Superbest - fundet en redningsplan.
Det bliver ifølge Dansk Handelsblad i samarbejde med Lærernes Indkøbscentral (LIC), som bliver Todoor.dk's nye hovedleverandør.
- Vi arbejder hårdt på en løsning, og vi håber, at vi er tilbage igen snarest muligt, skrev Todoor.dk på sin hjemmeside 5. december, da pengeproblemer var årsag til en midlertidig lukning af projektet.
LÆS OGSÅ: Ambitiøst online-supermarked lukket
Lavvande på investorfronten
- Vi mistede en investor, og det betød, at vi ikke kunne køre videre. Derfor traf vi beslutningen om at lukke ned og finde et andet setup, siger Brian Mollerup, adm. direktør i Todoor.dk, til epn.dk.
Todoor.dk's kommercielle aktiviteter er nu købt ud af det konkursramte selskab og lagt i et nyt, der hedder Food Now.
Ambitionerne fejler ikke noget
De store ambitioner, der kendetegnede Todoor.dk, da online supermarkedet med vækstfonden i ryggen slog dørene op til den virtuelle markedsplads med kurs mod konkurrenterne nemlig.com og irmatorvet.dk, er intakte trods investorbumpet.
Todoor.dk leverer i øjeblikket kun til danskere i hovedstadsområdet, men intentionen er at nå ud til hele Danmark på sigt. Ud over dagligvarer, vil Todoor.dk også tilbyde udbringning af måltider til den travle familie.
- Vores koncept hjælper travle familier, der gerne vil leve sundt og bruge deres kostbare tid sammen i stedet for i supermarkedskøen. Vores kunder sparer i gennemsnit tre timer om ugen ved at bestille det hele virtuelt og få det leveret til døren samme dag. En kunde har måske både brug for mælk, smør og andre basisdagligvarer, et lækkert brød fra gourmetbageren og et færdigt sundt aftensmåltid, sagde Brian Mollerup i forbindelse med lanceringen i marts måned 2012.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde forstærker satsning på nettet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops