Nyt Fakta-slogan hives op af skuffen
Fakta giver et berømt slogan comeback i en serie af nye reklamefilm, der vises først i det nye år.
"Det ta´r kun 5 minutter at handle i Fakta..."
Det klassiske Fakta-slogan får nu en genoplivning i en serie reklamer, der sendes på de danske TV-stationer fra 1. januar. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
Introen bliver dog ikke fulgt af det klassiske "men vi vil så gerne ha', du bliver lidt længere". I stedet er det tilføjelsen "men vi vil så gerne ha, du køber lidt mere," man vil se i de nye reklamefilm.
- Fakta er midt i en forandring, hvor vi er i gang med at skabe fremtidens discountbutik. Mens vi arbejder på det helt nye, udsender vi en slags ”greatest hits”, hvor vi med selvironien forhåbentlig kan glæde vores kunder, siger kædedirektør Niels Karstensen i pressemeddelelsen.
Bruger selvironi i markedsføringen
Det selvironiske kommer blandt andet til udtryk ved et skilt, der fra nytår vil hænge i butikkerne med påskriften "Lynkasse: Max 1000 varer." Og det er hele kædens markedsføring, der er blevet frisket op, så tilbudsavisen og online medierne er blevet lidt enklere og lidt frækkere, mens de selvironiske skilte i butikkerne også skal være med til at give discountbutikkerne et nyt udtryk.
Den nye markedsføring vil også gøre det mere tydeligt, hvordan Fakta adskiller sig fra de andre discountkæder: At man kan opspare point på sit Coop-kort, at man som eneste kæde sælger den miljø og allergivenlige serie Minirisk, og at man i over 100 butikker kan hente sine pakker i de opstillede Pakkebokse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Topchef reagerer på vækst i Matas: Strategien virker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops