Legetøjskæde afprøver ny reklame-strategi
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Udbrydere fra Legekæden er gået sammen om en fælles webshop. De har hyret en youtuber til at trække de unge kunder ind.
De fem udbrydere af Legekæden, der har startet deres egen onlinebutik Kids Coolshop, satser på en ny form for marketing for at lokke børn og unge ind i butikken. Det skriver mediet Bureaubiz.
De satser især på Youtube, som er det foretrukne medie for mange unge. Kids Coolshop har derfor ansat sin egen Youtuber, som går under navnet Mester K. Det fortæller Malene Spange, der er administrerende direktør i Kidvertising, som er reklamebureauet, der står bag den nye butiks strategi.
- Kids Coolshop har simpelthen ansat deres egen Youtuber. Vi har været gennem en casting og fundet en 22-årig, der har erfaring fra showbizz og er vant til at arbejde med børn, siger Malene Spange og fortsætter:
- Det bliver hans opgave dagligt at være i dialog med børnene. Han kommer også til at have børn med i studiet, hvor de sammen leger og vurderer hvor sjove forskellige ting er. Han er kort sagt legemester.
Netbutikken Kids Coolshop kom til verden, da fem større butikker i Legekæden brød ud og gik sammen med web-shoppen Coolshop. På den måde har butikkerne fået en tilstedeværelse på nettet og Coolshop har fået en fysisk forankring i de fem butikker.
LÆS OGSÅ: Her er Danmarks nye legetøjskæde
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende