Ny discountkæde bruger grænsehandlen i markedsføringen
I jagten på kunder tester Salling Group at sænke priserne på flere typer varer, så de svarer til niveauet i grænsebutikkerne.
Siden december har Salling Group nye discountkæde, Basalt, gjort brug af “grænsehandelspriser” i markedsføringen.
Som en test blev prisen på en række drikkevarer justeret, så de matcher niveauet i de tyske grænsebutikker. Fordi det træk viste sig at være en succes blandt kunderne, har Basalt valgt at køre videre med konceptet.
Prisen på de mest populære varer Pepsi Max, Faxe Kondi 0 kcal og Royal Classic bliver holdt nede, og det samme gælder en række nye varer.
- Vi vil gerne være kundernes favorit, også når der ’bare’ skal købes stort ind til hverdagen. Og selvom vi altid har faste lave priser på bl.a. Salling Groups egne mærker, vil vi gerne kunne tilbyde kunderne mærkevarefavoritter til priser, der er værd at køre efter – men uden at det koster en tur til grænsen, siger
Henrik Nielsen, der er chef for Basalt.
Når kampagnen er ovre evaluerer kæden konceptet og justerer sine tilbud efter resultatet.
Kampagne med grænsepriser gælder disse varer i februar
Zendium 2-pak
Palmolive håndsæbe
Knorr Snackpots
Glyngøre MSC tun
Red Bull 4-pak
Dolmio
Neutral
Livol Multivitamin
Rodalon Spray
Gillette Sensor3 Comfort
Il Capolavoro vin 2,8 liter
Vel opvaskemiddel
Heinz ketchup
Graastren dressinger
Le Arche Rossogrande el. Pinot Grigio
Family Fresh
Head & Shoulders
Kilde: Salling Group
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Illums Bolighus åbner sjælden flagskibsbutik herhjemme
Intensivt arbejde skærer stor luns af energiforbruget hos Coop
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops