Nethandel: Disse services er vigtigere end lave priser
At være billigere end konkurrenterne behøver ikke være det mest afgørende, viser analyse af nethandel.
I konkurrencen blandt netbutikkerne er det langtfra kun lavere priser, der er udslagsgivende. Det viser Foreningen for Dansk Internethandels (FDIH) E-handelsanalyse for 2018.
Her svarer 38 procent af de adspurgte forbrugere, at udvalget er det primære argument for at handle ind online, mens 31 procent fremhæver bekvemmelighed. Blot 26 procent svarer, at prisen er det vigtigste.
- Vi ved, at danske netbutikker ofte har svært ved at konkurrere imod udenlandske netbutikker på prisen, fordi omkostningerne er større i Danmark, siger Niels Ralund, administrerende direktør i FDIH.
- Til gengæld har vi nemmere ved at konkurrere på udvalg og levere super kundeservice og hurtig udbringning, så det er umiddelbart en fordel for de danske virksomheder, at danske forbrugere tillægger prisen mindre og mindre betydning, fortsætter han.
I nogle varegrupper er prisen dog stadig det vigtigste. Det gælder blandt andet kategorierne for tøj, kosmetik og personlig pleje, viser analysen.
Inden for dagligvarer er prisen kun den primære årsag for otte procent.
LÆS OGSÅ: Kæmpe netbutik fordobler omsætningen i Danmark
Læs hele artiklen på FDIHFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops