Nemlig.com vil bryde vanen
Danmarks største onlinesupermarked kæmper en hård kamp om at få kunderne til at købe mælk, brød og kød på nettet. Læs hvordan, de vil bryde forbrugernes vaner her.
Det kan være svært, at bryde danskernes forbrugsvaner, når det kommer til dagligvareindkøb. Det har onlinesupermarked Nemlig.com måtte sande.
I går kom virksomheden ud med et årsregnskab 2011/2012, der viste et underskud på 8 millioner kroner. Det er dog et fald fra underskuddet på 10,5 millioner kroner 2010/2011.
- Vores største konkurrent er den dårlige vane. Vi siger alle sammen ’Jeg skal lige ned og handle’, og vi skal vende folk til at sige ’Jeg skal lige handle på nettet’, i stedet for. Vi gør det jo allerede, når vi køber for eksempel fjernsyn, men folk er lidt længere tid om at vende sig til at købe dagligvarer på nettet, forklarer marketingchef hos Nemlig.com Jan Møller og tilføjer, at virksomheden har langt bedre forventninger til 2013:
- Dagligvaremarkedet er jo kæmpestort og med den størrelse internethandel har, er der masser af tage af.
Specialbutikker
For at kunne konkurrere med de fysiske dagligvarekæder har Nemlig.com det sidste år opgraderet på både priser og sortiment. Det betyder, at de nu har fast discountpris på 600 varer, der altid fås til samme pris eller billigere end i de fysiske discountbutikker. Samtidig har de udvidet deres udvalg ved at indgå samarbejde med en række specialbutikker. Det betyder blandt andet, at man nu kan købe frisk fisk fra en fiskehandler hos Nemlig.com
- Rigtig mange mennesker har det der mentale flow, hvor de først går i Netto og køber billigt ind og dernæst tager forbi slagteren eller fiskehandleren for at købe de varer, de ikke kan få i discountbutikken. Hos os kan du købe alt under samme tag, forklarer Jan Møller.
Danmarks største onlinesupermarked er således fuld af fortrøstning, når det kommer til planerne for 2013.
- Der er allerede kommet mange flere kunder til, og vi oplever tilfredshed med den kvalitet og sikkerhed, vi leverer, og det er meget vigtigt, siger Marketingschefen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops