Nemlig.com skrotter forbrugernes gamle pejlemærke
Forbrugerne ændrer adfærd. Derfor har Nemlig.com nu besluttet at pille en af de mest traditionelle dele af markedsføringen ud af arsenalet.
Nemlig.com har ingen fysiske butikker.
Trods den digitale forretningsmodel har supermarkedet alligevel trykt millioner af traditionelle tilbudsaviser hvert eneste år. Indtil nu, i hvert fald.
Fra årsskiftet har Nemlig.com valgt at sætte en stopper for tilbudsavisen Fristelser, som plejer at følge med kundernes ordrer. I stedet bliver tilbud og nyheder flyttet over på de digitale kanaler.
- Tilbudsavisen har i mange år været et pejlemærke for tilbud, siger Mikkel Pilemand i en pressemeddelelse. Han er kommerciel direktør i Nemlig.com.
- I dag bruger forbrugerne i stedet en langt mere digital og målrettet form for søgning af varer og tilbud. Derfor vil vi fremover satse på at skabe nye og mere unikke tilbudsoplevelser til vores kunder via digitale kanaler, siger han.
Beslutningen, som er en del af Nemlig.coms strategi for bæredygtighed, kommer til at skære forbruget af papir ned med 90 tons om året.
Samtidig bliver det muligt at gøre markedsføringen mere personlig,lyder det fra den kommercielle direktør.
- Ved at bruge de digitale kanaler kan vi meget nemmere lave tilbud, der taler til den enkelte kunde – så vi fx fokuserer på tilbud på frugt og grøntsager til vores kunder, der ikke køber kød, siger Mikkel Pilemand.
Nemlig.com vil i fortsat udgive udvalgte tryksager til kunderne. Blandt andet vil bladet om vin, Connaisseur, der udkommer en gang hver måned.
LÆS OGSÅ: Plenge og Nemlig.com står tilbage med enorm salgsvækst
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Topchef reagerer på vækst i Matas: Strategien virker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops