Nemlig.com går ind i priskampen og gennemfører fyringsrunde
Ifølge direktøren skal Nemlig.com nu være lige så billige som konkurrenten Rema 1000. En række effektiviseringer skal finansiere gildet.
I denne uge har Salling Group forlænget sit prisloft, mens Coop har introduceret prisprogrammet Go pris hver dag.
Men ikke nok med det. Nemlig.com blander sig nu også i priskrigen ved at sænke priserne på en masse varer, så de svarer til niveauet hos konkurrenten Rema 1000. Det sker med konceptet Nok Danmarks billigste.
I første omgang gælder det priserne på godt 1.800 varer, og senere følger yderligere 400 varer, skriver Nemlig.com i en pressemeddelelse.
Tidligere brugte netsupermarkedet en anden discountkæde - Netto - som pejlemærke.
- Pris har alle dage været en vigtig faktor i dansk dagligvarehandel, og den er nu blevet endnu vigtigere grundet den høje inflation, der på kort tid har fået priserne til at stige meget kraftigt, siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com.
- Det må ikke være dyrere at købe sine dagligvarer på nemlig.com end i de billigste fysiske supermarkeder, og derfor prismatcher vi fremover 2.200 af de mest solgte dagligvarer mod Rema 1000, siger Stefan Plenge.
Fyringsrunde giver luft
At holde priserne nede er en stor investering, som skal finansieres ved at effektivisere arbejdsgangene ude på lagrene og på hovedkontoret.
Det fører også en større fyringsrunde med sig, hvor 20 medarbejdere har mistet jobbet forklarer Stefan Plenge.
- Det har været en rigtig svær beslutning at skulle sige farvel til dygtige og passionerede kollegaer, men det er en nødvendighed for, at vi fortsat kan være en konkurrencedygtig virksomhed i dette meget specielle marked, hvor omkostningsniveauet er steget markant og efterspørgslen på konkurrencedygtige varepriser aldrig har været større, siger Stefan Plenge.
Desuden har et kommende varehus i Aarhus været en øjenåbner.
- At bygge det varehus har lært os endnu mere om, hvordan vi optimerer logistikken bedst muligt, og det er denne viden, vi nu vil bruge til at indrette vores nuværende varehus i Brøndby markant bedre, siger Stefan Plenge.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com er klar med næste træk i kampen om kunderne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops