Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Nemlig.com går i krig igen igen

Foto: nemlig.com



Fredag den 19 august 2016 kl. 09:25 af: Lise Møller Schilder

Der går ikke mange måneder mellem, at Nemlig.com erklærer krig mod de fysiske supermarkeder. Denne gang går de efter hjertet.

Danskerne vil have discountvarer. Coop er godt nok i gang med en madrevolution, som skal få de danske køleskabe til at bugne af lokale kvalitetsvarer. Men når det kommer til stykket, kan man ikke drive supermarked uden at inkludere discountvarerne.

Derfor har netsupermarkedet nemlig.com bestemt sig for at udvide sit sortiment af discountvarer med 30 procent. Og det betragter nemlig.com selv som en krigserklæring mod de etablerede supermarkeder. Det skriver nemlig.com i en pressemeddelelse.

- Online-supermarkedet øger antallet af varer til discountpriser fra 1.800 til 2.350. Til sammenligning har konkurrenten coop.dk, ifølge deres hjemmeside, kun 500 varer i deres discountsortiment, skriver nemlig.com.

Tab skal indhentes

Nemlig.com har da også store ambitioner for væksten i virksomheden, så det er nok ikke helt dumt at introducere flere billige varer. Regnskabet for 2015 viste et underskud før skat på 93 millioner kroner. Og dengang meldte netsupermarkedet ud, at man ønskede at vokse med 50 procent i 2016.

- 2015 var et helt særligt investeringsår for nemlig.com, som nu er gearet til en betydelig vækst, der alene i 2016 forventes at blive på minimum 50 procent. Geografisk ekspansion, øget digitalisering og en omfattende udvidelse af varesortimentet er årets tre primære indsatsområder udtalte stifter og administrerende direktør i nemlig.com, Stefan Plenge, i februar i år.

Udvidelsen af varesortimentet er således blevet gennemført, og det glæder direktøren, som nu mener, at nemlig.com kan konkurrere med Netto.

- Vi prismatcher vores discountsortiment på 2.350 varer mod Netto hver uge, og det er vores ønske at give danskerne det absolut største og bedste sortiment af dagligvarer til discountpriser, og det omfatter også masser af økologiske varer, forsikrer han.

Nemlig.com regner desuden med at introducere en ny e-handelsplatform, der gør det nemmere og mere inspirerende at shoppe rundt blandt de mere end 9.700 varer i sortimentet.

LÆS OGSÅ: Modemilliardær sætter sig i formandsstolen hos nemlig.com



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD