Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Modtagerne af Danish Retail Award har skabt imponerede resultater

En af fredagens tre vindere, Malene Houni Hansen fra Spar. Foto: Dagrofa.




Mandag den 3 oktober 2022 kl. 10:18 af: Kristian Holgersen

Tre stærke profiler fra hver sin del af detailbranchen blev hædret ved Danish Retail Award. - Det er helt uvirkeligt.

En varehuschef, en lokal købmand og en store manager løb med priserne, da årets Danish Retail Award blev afholdt på Børsen i København fredag eftermiddag.

Gennem 12 år har Danish Retail Award belønnet de bedste og mest nytænkende butiks- og varehuschefer i landet. Med prisen følger en studietur med alt betalt til New York senere på måneden.

I år har modtagerne af prisen gjort sig særligt godt bemærket inden for bæredygtighed i bred forstand - altså både socialt og miljømæssigt, skriver den ene af arrangørerne, ZBC - Zealand Business College.

Den resterende kreds af arrangører består af Dansk Erhverv og DH Media.

De tre modtagere var:

  • Shengyl Kaplanoska, store manager i Jysk
  • Dennis Ø. K. Andersen, varehuschef i Kvickly
  • Malene Houni Hansen, købmand i Spar

Anden generation i butikken

Malene Houni Hansen overtog driften af Spar-butikken i Haderup fra sin far. Hun har ikke kun ombygget og udviklet butikkens sortiment, men også fundet på at afholde gourmetaftener med op til 200 deltagere.

Derudover har hun stort fokus på madspild og har indført flere tiltag for at formindske madspild i hendes butik.

- Det er helt uvirkeligt. Jeg elsker mit job og mit lokalsamfund, og jeg synes, at det er megafedt at vide, at det man gør, er rigtigt på et højere plan også, siger Malene Houni Hansen.

Esben Keller, kædedirektør for Spar, Min Købmand og Let-køb, er ikke i tvivl om, at prisen er velfortjent:

- Der er ingen tvivl om, at det er dybt fortjent. Malene har en solid plads i lokalsamfundet i Haderup. Hun driver butikken som i løbet af mange år har fået en klar rolle som samlingspunkt for alle borgerne. Med hendes mange initiativer viser hun stor interesse og glæde for at være med til at forme lokalsamfundet omkring hende, siger han.

Har den største omsætning

Fredagens anden vinder, Shengyl Kaplanoska, står i spidsen for den bedst sælgende Jysk-butik i landet.

- Allerede dengang jeg blev nomineret, syntes jeg, at det var helt vildt, så jeg kan næsten ikke forstå, at jeg nu står med prisen, siger hun og fortsætter:

Shengyl Kaplanoska har gennem seks år været store manager i Jysk Holbæk. Det er gået så godt, at butikken er blevet udpeget som Årets Butik i kædens egen prisuddeling sidste år.

Blandt tilskuerne på Børsen i København var Peter Michael Ordrup Frost, HR manager i Jysk, og han slår fast, at prisen er gået til den rigtige kandidat.

- Shengyl fortjener i høj grad den her pris, fordi hun er essensen af en god kollega, der dedikerer sin tid til at hjælpe alle omkring sig, siger han og fortsætter:

- Hun er en mentor for sine medarbejdere, hun har skabt en fantastisk omsætningsudvikling for butikken i Holbæk, og hun spiller en kæmpe rolle for lokalsamfundet, hvor hun er kendt af mange, siger Peter Michael Ordrup Frost.

Handler med hjertet

Den tredje vinder er varehuschefen for Klima Kvickly i Aarhus, Dennis Ø. K. Andersen.

- Jeg vil gerne arbejde med noget, der gør en forskel, og det har jeg fået rige muligheder for i Kvickly, siger han.

- Klima er en dagsorden, der er vigtig for alle, og som ikke forsvinder. Det samme gælder mennesker – jeg vil gerne passe på mine medarbejdere, så de er motiverede og har lyst til at være på arbejde hver eneste dag. Medarbejdere, der trives, og ansvarlighed er kernen i godt købmandskab for mig, fortsætter Dennis Ø. K. Andersen.

Kædedirektør for Kvickly og SuperBrugsen, Kenneth Holmen Pedersen, fremhæver varehuscheden som et vigtigt forbillede i dansk detailhandel. ønsker Dennis stort tillykke med den fornemme pris:

- Med sit store engagement, sin idérigdom og sin særlige sans for ansvarlighed skaber han kæmpe resultater på både omsætningen, medarbejdertilfredsheden og kundetilfredsheden – og for samfundet som helhed. I det hele taget er han en fantastisk repræsentant for det helt særlige, vi kan i Kvickly og SuperBrugsen, siger Kenneth Holmen Pedersen.

LÆS OGSÅ: Dansk kæde hiver de store stik hjem ved Retail Awards i Sverige



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD