Miinto lancerer nyt koncept
Et nyt koncept fra modeportalen Miinto vil mindske overproduktion af tøj og samtidig give de fysiske butikker en hjælpende hånd.
Modeportalen Miinto er gået i gang med at facilitere et bedre samarbejde mellem de mange modebrands og de butikker, som sælger disse brands. Det sker via et nyt koncept, som ikke kræver noget ekstra arbejde for butikkerne. Det skriver Miinto i en pressemeddelelse.
Brands som Tommy Hilfiger, Custommade og Selected er alle en del af det nye samarbejde, der skal sikre et bedre gennemsalg, så butikkerne ikke brænder inde med produkter.
Konceptet går ud på, at butikkerne deler produktdata om salg og varelager med de tilknyttede brands via Miinto.com. På den måde vil eksempelvis Selected kunne se, om en butik har en vare på lager, som en kunde bestiller online i Selecteds webshop. Ligger butikken i nærheden af kunden, får butikken dernæst budet om at sælge og sende den udvalgte vare til kunden.
- Systemet vil altid forsøge at finde den mest relevante butik til at levere varen. Hvis kunden eksempelvis bor i Aarhus og køber et produkt fra Selected, der kan være tilgængeligt i en butik, der ligger 2 km fra kunden, så vil den butik modtage ordren først. Dermed kan ordren leveres samme dag og hvis varen skal returneres, kan kunden gå direkte ned i butikken, hvis ikke denne ønsker at benytte den medsendte returlabel, skriver Miinto.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops