Megahits fra 90’erne bliver en del af Aldis nye reklameunivers
I dag kan Aldi Danmark præsentere et helt nyudviklet reklameunivers, hvor flere velkendte hits spiller en vigtig rolle.
Selv efter 44 år på det danske marked fremstår Aldi stadig en anelse fremmed for mange forbrugere.
Det indrømmer marketing- og kommunikationsdirektør Karina Marott gerne. Hun kan nu præsentere et helt nyt reklameunivers under sloganet ’Kom hjem med mere’, som skal forsøge at rykke ved folks opfattelse af den tyskejede discountkæde.
- For mange er Aldi slet ikke inde på lystavlen, når der skal købes ind. Derfor kommer de ikke ind og oplever forandringen i ’det nye Aldi’, siger Karina Marott og henviser til den revitalisering af butikkerne, som har været undervejs gennem længere tid.
En central del af det nye reklameunivers er kendte hits fra 90’erne som Cotton-Eyed Joe af Rednex og Sex Bomb af Tom Jones. Umiddelbart kunne det lyde som et spøjst valg midt i kædens revitalisering.
- Med det nye univers vil vi gerne vise, at vi forstår danskernes hverdag, og med glimt i øjet og kendte hits få paraderne ned hos Hr. og Fru Danmark, siger Karina Marott og fortsætter:
- Vi er gået meget målrettet til værks og har udviklet og testet gennem længere tid. Universet er humoristisk, musikalsk og baseret på stærke hverdagsindsigter, som forbrugerne kan nikke genkendende t
Danskerne elsker discount - men ikke Aldi
Reklameuniverset er blevet til med hjælp fra et trekløver bestående af bureauerne &Co, Essencius og Dentsu X.
- Aldi er i gang med en bemærkelsesværdig transformation - digitalt, organisatorisk og kommunikativt. Aldi opfandt discount, og danskerne elsker discount, men ikke Aldi - endnu, siger Christina Schärfe Lambach, Managing Partner i Essencius, som assisterer med PR, CSR-kommunikation og intern kommunikation.
- Vores opgave er at give forbrugere og medarbejdere mere med hjem end de forventer, når de oplever eller læser om Aldi, og når de møder på arbejde i Aldi, siger hun.
Reklameuniverset lanceres d. 16. august, og den første reklamefilm har en dansk omskrivning af kæmpehittet ’Sex Bomb’ som omdrejningspunkt.
LÆS OGSÅ: Den nye salgsdirektør i Aldi Danmark vil bidrage til hård kamp
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Ny vice-topchef i Aldi: - Har man sagt ja til den her udfordring, så vil man det gerne
Den nye salgsdirektør i Aldi Danmark vil bidrage til hård kamp
Finn Tang kalder stort underskud i Aldi for milepæl: - Det lyder måske mærkeligt
Ikea Danmark skifter kendt reklamebureau ud
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops