Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Den store butikskæde går nu direkte efter norske og svenske forbrugere på nettet. Mange kender allerede Matas, forklarer topchefen.
Matas udvider forretningen internationalt.
Tirsdag åbner den store butikskæde to webshops, som henvender sig direkte til forbrugerne i Sverige og Norge.
- For os er det en mærkedag, at Matas nu har en skandinavisk tilstedeværelse. Over de seneste fem år er Matas blevet en stærk digital virksomhed, og det kan vi bruge til at krydse grænser med vores koncept, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør i Matas.
I forvejen er Matas kendt blandt svenskere og nordmænd, som har stiftet bekendtskab med butikkerne på ture til Danmark.
- Mere end hver femte svensker og nordmand kender allerede Matas navnet, mange af vores mærker og vores værdier. Nu kan de alle tage en tur i Matas hjemmefra, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.
Matas har også en satsning i gang på det tyske marked, hvor mærkerne Striberne, Nilens Jord, Matas Natur og My Moments sælges hos 200 forhandlere.
Sidste år var matas.dk den andenmest brugte netbutik herhjemme, viser en opgørelse fra Dansk Erhverv. Kun den tyske modegigant Zalando havde bedre fat i de danske forbrugere.
LÆS OGSÅ: De fysiske Matas-butikker tabte terræn i rekordgod julesæson
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Illums Bolighus åbner sjælden flagskibsbutik herhjemme
Intensivt arbejde skærer stor luns af energiforbruget hos Coop
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops