Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Makkerpar jagter trecifret millionomsætning på nye markeder





LEGEAKADEMIET

Bruttofortjeneste
2020/21 (16 mdr.): 20.329.061
2019 (12 mdr.): 6.853.772

Årets resultat
2020/21 (16 mdr.): 9.282.679
2019 (12 mdr.): 2.060.001

Kilde: Legeakademiet ApS, Årsrapport for 2020/21

Mandag den 20 september 2021 kl. 10:00 af: Kristian Holgersen

To iværksættere har fundet en lille guldåre med deres legetøjsbutik på nettet, og nu er de klar til at gå ind på store markeder sydpå.

De to stiftere af netbutikken Legeakademiet - Ann Riemer og Jane Vestergaard - går efter at sprænge rammerne for virksomhedens årlige omsætning.

Tidligere er Legeakademiet gået ind på markederne i Norge, Finland og Sverige, men nu bliver den internationale satsning taget et skridt videre med indtog i både Tyskland og Holland.

- I den sidste del af 2021 har vi ikke høje forventninger til vores præstation på de nye markeder, siger Jane Vestergaard, som også er direktør i Legeakademiet.

- I takt med, at vi bliver gradvist mere etablerede i løbet af 2022, forventer vi dog, at de to markeder vil løfte vores omsætning med 40 procent, hvormed vores årsomsætning vil runde 100 millioner kroner, siger hun.

Da Legeakademiet i 2020 udvidede sin forretning til Sverige, gik der kun et år før markedet udgjorde 10 procent af virksomhedens samlede omsætning.

Skal skille sig ud

Legeakademiet har særlig fokus på legetøj, som fremmer udvikling og læring hos børn. Det koncept skal være med til at give succes.

- Vi skal udbrede vores ”legetante DNA” til Tyskland og Holland. Som legetanter tror vi på, at alle børn har ret og krav på at udvikle sig, ligegyldigt om de er foran eller bagud i deres udvikling, siger Ann Reimer.

- Der findes mange legetøjsbutikker og webshops på vores markeder. Derfor skal vi skille os ud, og det gør vi bedst ved at være tro mod vores værdier om leg og læring. Det mærkes for eksempel på vores meget direkte måde at kommunikere på. Nogle synes vi er lidt for meget, men heldigvis sætter de fleste pris på, at vi er tydelige, og at de kan mærke os, siger hun.

I Danmark har Legeakademiet en kendskabsgrad på 67 procent i målgruppen, mens den efter et år ligger på 16 procent.

LÆS OGSÅ: Stormløb skaber problemer i BR: Legetøj bliver forsinket



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD