Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Loyalitetsprogram på vej til mindre detailbutikker

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 12 december 2012 kl. 09:00

Kundeloyalitet skal ikke længere være forbeholdt de store kæder, der har råd til det. En ny applikation kræver kun en pc, en printer og internet.

Iværksættervirksomheden Rubberboot Company - en udbrydergruppe fra finske Nokia, der oprindeligt var en gummistøvlefabrik - arbejder på højtryk på at få et kundeloyalitetsprogram klar til dem i detailbranchen, der ikke hedder Coop og Matas.

LÆS OGSÅ: SImpel it kan bremse butiksdøden

Det skriver Børsen.

- Vi har udviklet et koncept for et kundeloyalitetsprogram for mindre detailforretninger, som ikke er med i kædesammenslutninger, og som derfor ellers ikke har ressourcer til at etablere loyalitetsprogrammer som f.eks. Coop eller Matas, siger stifter Peter Honoré til Børsen.

LÆS OGSÅ: Sådan vinder du kundernes loyalitet

Eksisterende teknologi, men nye kundeoplysninger

Per Honoré står i spidsen, og han lægger vægt på at bruge hardware og software, der allerede eksisterer. Og bruge det inden for den ramme af elektroniske hjælpemidler, detailbutikkerne allerede er i besiddelse af: En PC, en printer og internet.

En plakat, som kan scannes af kundernes smartphones, er kernen i projektet. Via en applikation kan kunderne vurdere butikken og skriver sig på den måde ind i et netværk med kundeoplysninger.

LÆS OGSÅ: Kundekort skaber ingen loyalitet

(Børsen)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD