Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Loyalitetsklub runder 200.000 medlemmer

Foto: CPH.dk



Mandag den 5 november 2012 kl. 14:06 af: Freja Thorbech

På et år har en ny loyalitetsklub fået 200.000 medlemmer. De mange medlemmer bruger gennemsnitligt flere penge end ikke-medlemmer.

200.000 mennesker har på 11 måneder tilmeldt sig Københavns Lufthavns fordelsprogram CPH Advantage.

- Vi har på kort tid fået langt flere medlemmer end forventet – med flere end 200.000 medlemmer på mindre end et år har vi virkelig fået hul igennem til de rejsende, siger salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne A/S, Carsten Nørland, i en udtalelse.

Konceptet giver medlemmerne adgang til en lang række fordele i lufthavnen. Det er blandt andet gratis Wi-Fi overalt i lufthavnen og rabatter i forskellige butikker.

Har givet et øget salg

Der optjenes ikke point ved at handle i lufthavnens butikker, men kunderne får derimod bonuspoint når de bestiller varer på tax-free.dk, reserverer parkering og booker adgang til den eksklusive CPH Apartment lounge online.

Pointene kan efterfølgende bruges i lufthavnens butikker, som alle har mulighed for at byde ind med tilbud og fordele. Og det kan der være en god fidus i. 

I hvert fald viser lufthavnens seneste tilfredshedsundersøgelse, at Advantage-medlemmer i gennemsnit bruger 34 procent mere end ikke-medlemmer, når de opholder sig i lufthavnen. Derudover viser konkrete tal, at Advantage-medlemmernes forbrug i gennemsnit ligger 10 procent højere på tax-free varer.

- Generelt er Advantage-medlemmerne gode kunder – vi kan konstatere, at deres forbrug ligger væsentligt højere end ikke-medlemmernes både før og under deres ophold i lufthavnen, siger Karen Bender, e-Commerce og marketing director i Københavns Lufthavne A/S.

Loyalitetskoncepter og kundeklubber vinder mere og mere frem. detailfolk.dk har tidligere beskrevet, hvordan både Matas og Imerco har stor succes med netop denne type koncepter.

LÆS OGSÅ: Matas: Klubkunder handler oftere og mere hos os

LÆS OGSÅ: Isenkræmmers kundeklub runder en halv million medlemmer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD