Loppemarked på app udfordrer Trendsales
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
En dansk loppemarkeds-app vokser med 30.000 brugere om måneden. Stifterne bag har udtænkt appen lige som et socialt medie.
Loppemarkedsappen Tradono har ikke mere end et par år på bagen. Men den er alligevel blevet voldsomt populær i Danmark. Det skriver Business.
Lige nu downloader 30.000 mennesker appen hver måned. Til sammenligning bliver der oprettet 5.000 nye medlemsprofiler om måneden på Trendsales, oplyser Business.
Tradono er et dansk firma med 12 fuldtidsansatte. Appen findes i Danmark og Schweiz. I alt har appen 1 million brugere, hvor cirka 3/4 er danske.
Sociale medier som udgangspunkt
Den strategi, Tradono anvender, kombinerer greb, som andre sociale medier bruger - eksempelvis Instagram, Facebook og Tinder.
- Vores brugere har et andet mønster, end dem, der handler på andre netmedier. De sidder i bussen og tjekker, om der er sket noget, som man kender det fra Facebook eller Instagram, siger direktør i Tradono, Mads Mathiesen, til Business.
Trendsales fremlagde for nyligt et regnskab med underskud, og grunden skal netop findes i den manglende udvikling af de mobile platforme.
Tradono tjener dog heller ikke penge endnu. Seneste regnskab viste et underskud på 4,5 milllioner kroner. Væksten kommer, fordi den danske app har flere store investorer i ryggen, der tror på projektet. Det gælder blandt andet Christian Stadil og Klaus Nyegaard fra Just-Eat. Men også firmaet bag Trendsales schweiziske Tamedia.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende