Lidl får hjælp af dansk filmstjerne i ny kampagne
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Moderniseringen af landets mange Lidl-butikker bliver fulgt op af en ny kampagne, hvor dansk filmstjerne har en hovedrolle.
Skuespilleren Pilou Asbæk, kendt fra tv-serierne Game of Thrones og Borgen, har fået en rolle i den seneste kampagne fra Lidl Danmark, hvor han lægger stemme til det nye slogan: “Super frisk. Til Lidl pris.”
Det er meningen, at kampagnen skal understøtte den gennemgribende modernisering af discountkædens 133 danske butikker, som lige nu er undervejs.
- Det er ingen hemmelighed, at vi arbejder benhårdt på at erobre endnu større markedsandele i Danmark. Derfor er det også helt afgørende, at vi nu også får fortalt om alle de tiltag, vi gør hver eneste dag for friskhed og kvalitet i absolut særklasse til de mange, potentielle kunder, der måtte have fordomme om det modsatte, siger indkøbsdirektør Rasmus Pape.
Kampagne er udarbejdet i samarbejde med reklamebureauet Nørgård Mikkelsen og instruktør Meeto Worre Kronborg Grevsen, der blandt andet laver film for Coca-Cola og Tesla. Udover Pilou Asbæks stemme er sangen Dansevisen også en del af lydsiden.
En stor investering
I december 2020 kunne Lidl annoncere, at man ville rulle et nyt butikskoncept ud i hele kæden. Det betyder et løft af indretningen og omkring 200 nye produkter i det faste sortiment.
- Moderne butikker med et endnu større udvalg, hvor det er let at vælge eksempelvis dansk, økologisk og bæredygtigt, er noget, vi både tror og håber vil være med til at give Lidl-kunderne en endnu bedre oplevelse, sagde Dirk Fust dengang. Han er adm. direktør i Lidl Danmark et lille stykke tid endnu.
- Det er ikke nogen lille investering i Danmark, men vi lover, at den ikke kommer til at gå ud over vores lave priser. Nok nærmere tværtimod, fortsatte han.
Dirk Fust stopper i Lidl Danmark, fordi han skal arbejde med discountkædens ekspansion i USA. Afløseren bliver Jens Stratmann.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende