Leverings-kæmpe åbner supermarked i Danmark
En satsning på dagligvarer får nu Wolt til at åbne sit eget supermarked i København. Aftaler med eksisterende butikker er også undervejs.
De lyseblå bude fra Wolt er flere steder i landet blevet en fast del af gadebilledet. I deres store, firkantede rygsække transporterer de typisk take away-mad hjem til kundernes hoveddør, men snart kan det også være havregryn, shampoo og to liter letmælk.
I sensommeren tester Wolt nemlig konceptet Wolt Market, hvor københavnerne kan få leveret dagligvarer til døren på omkring en halv times tid.
Wolt åbner i den forbindelse sit eget fysiske supermarked, hvor buddene kan samle dagligvarer til levering op, mens der lige nu også er ved at blive indgået aftaler med flere af Københavns eksisterende supermarkeder og købmænd. Endnu har Wolt ikke sat navn på dem.
- Danskernes forbrugsmønstre ændrer sig hele tiden. Vi vil hellere prioritere tid med venner, familie og det, der betyder noget for os, siger Tine Duelund Schou. Hun er kommunikationschef hos Wolt.
- Det har skabt et stort marked for takeaway og levering, og nu er vi også klar til at give danskerne superhurtig levering af dagligvarer. Dagligvarer er relevante for alle aldersgrupper – og mange ønsker ikke at stå i et fyldt supermarked med kø ved kassen – så vi glæder os til at afprøve konceptet og potentialet, siger Tine Duelund Schou.
Allerede nu bliver konceptet testet i Finland og Grækenland.
Leder efter rigtige ansatte
En af de kommende opgaver bliver at finde et passende sted at opføre et supermarked i København, hvor der ellers er kamp om de gode placeringer.
Dernæst gælder det jagten på medarbejdere til den daglige butiksdrift og håndteringen af ordrer fra kunderne, som kommer til at bestille dagligvarer gennem app’en.
Hvor de mange bude bliver anset som eksterne partnere, så vil personalet i butikken være ansatte. Derfor har Wolt også indgået overenskomst.
- Vi er allerede i dialog med udlejere om potentielle lejemål, og vi har indgået en overenskomst med HK Handel for vores kommende fastansatte butiksmedarbejdere, som vi nu skal ud at rekruttere, siger ger Tine Duelund Schou.
Udover dagligvarer kommer Wolt også til at teste andre idéer. Lige nu har virksomheden eksempelvis et samarbejde med Sportmaster om levering af landsholdstrøjer under EM-slutrunden i herrefodbold.
LÆS OGSÅ: 7-Eleven starter leveringstjeneste: Vi skal også komme til kunderne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops