Langt flere kunder tager Coop-koncept til sig
På to måneder har Coop oplevet en markant stigning i kunder, som dropper den sædvanlige måde at betale på i butikkerne.
Efter at have indført konceptet Scan & Betal i 900 butikker begynder dagligvarekoncernen Coop nu at se en ændring i kundernes vaner.
Gennem de seneste 12 måneder har 200.000 kunder gjort brug af konceptet, som gør det muligt at scanne varerne med en app og dermed undgå den sædvanlige betaling oppe ved kassen.
Fra november til udgangen af januar er antallet af transaktioner med Scan & Betal vokset med 35 procent, så der nu er flere end 100.000 om ugen. Og væksten fortsætter, lyder meldingen fra Coop.
- Vi har ønsket at give kunderne tilbud om at gøre de daglige indkøb nemmere og hurtigere. Vores erfaring viser, at de på rekordtid har taget det nye koncept til sig, siger Lotte Lund Larsen i en pressemeddelelse. Hun er Head of Payment and Selfcheckout i Coop.
Scan & Betal findes i langt de fleste butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Landsdækkende kæde får foden inden for hos Meny
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops