Kunders krav sidst i køen hos konkursramt friluft-forretning
Dansk onlineforretning med outdoor-salg er gået konkurs, men glemte at fortælle kunderne om det.
Hverken medarbejderne eller det offentlige var blevet betalt, og de erklærede derfor friluftsbutikken Seuf Outdoor for konkurs den 6. oktober. Det skriver Finans.dk
Problemet er dog, at en lang række kunder ikke blev informeret om konkursen og derfor fortsat kunne handle i butikken, dog uden at få deres varer leveret.
- Jeg har allerede fået en del henvendelser fra folk, der har betalt for varer, der aldrig er leveret, og leverandører, der ikke er blevet betalt. Deres krav bliver anmeldt og registreret i gældbogen, men det er pt. vanskeligt at vurdere, i hvor høj grad de vil få dækket deres krav, siger Nicolai Dyhr til Finans.
Han er advokat og partner hos Horten Advokatfirma og udpeget som kurator.
Sur situation
Kunderne skal dog ikke sætte næsen op efter den store erstatning. Det vurderer Benedicte Federspiel, chefkonsulent i Forbrugerrådet Tænk.
- Forbrugerne kommer i kassen med alle andre kreditorer. Det er en sur situation, fordi der er rigtig mange i den kasse. Normalt er der ikke en krone at hente til forbrugerne i den her type sager. Først får kurator selv og derefter er det medarbejderne, siger Benedicte Federspiel til Finans.
Nicolai Dyhr hører gerne fra kunder, der har bestilt varer hos Seuf mellem d. 22. september og 6. oktober.
LÆS OGSÅ: Stort dansk køkkenfirma går konkurs
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops