Kunder flokkes om varer med prismatch
I sommer begyndte Nemlig.com at matche priserne hos en af konkurrenterne, og det har kunderne taget godt imod.
Nemlig.com oplever i øjeblikket stor interesse for konceptet prismatch, hvor prisen på 1.800 varer bliver justeret efter konkurrenten Rema 1000.
Den nye prisstrategi blev lanceret i august. Siden har Nemlig.com oplevet tocifrede vækstrater på de pågældende varer.
- Vi har set en rigtig flot udvikling i salget af dagligvarer på Prismatch, og kundernes respons er meget positiv, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i Nemlig.com.
- Med Prismatch sikrer vi, at vores kunder altid kan handle de samme eller tilsvarende varer lige så billigt på nettet som i almindelige dagligvarebutikker. Ingen andre supermarkeder har et så omfattende Prismatch koncept som vores, og det har kunderne taget til sig i stor stil, siger han.
For at holde priserne nede har Nemlig.com investeret et tocifret millionbeløb. Men det er et nødvendigt træk, hvis man skal vokse på markedet for dagligvarer, mener Mikkel Pilemand.
- De stigende priser presser vores rådighedsbeløb i hverdagen. Det skal selvfølgelig ikke være dyrere at handle på nemlig.com end at gå i supermarkedet. Derfor fortsætter vi ufortrødent vores fokus på lavere priser, og vi er i gang med at udvide Prismatch-sortimentet yderligere, siger Mikkel Pilemand.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com går ind i priskampen og gennemfører fyringsrunde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops