Kundekort skaber ingen loyalitet
8 ud af 10 danskere har kundekort, men hvis butikkerne tror, at plastikkortene skaber loyalitet, tager de grueligt fejl.
Bureaubiz har spurgt direktør i dialogbureauet Responsive,Tomas Gorrissen, om kundekortene giver kunderne en loyalitetsfølelse over for virksomheden. Svaret er et klart nej.
- Kundekortet i sig selv er irrelevant. Kunderne kan ikke huske, hvilke butikker de har kort til og glemmer dem i øvrigt ofte hjemme. Samtidig er der det paradoks, at det først er i betalingsprocessen, at butikken finder ud af, at en kunde har et kundekort og så er det jo nærmest for sent at yde dem en speciel service, siger han til Bureaubiz.
Han mener, butikkerne bør bruge kortene til at få indsigt i kunderne.
Hos Illum gør man ifølge Nina Ringsted, der er CRM Manager, hvad man kan for at huske kunderne på deres kundekort og de tilhørende rabatter, men om det har en decideret effekt kan hun ikke entydigt konkludere.
(Bureaubiz)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops