Konkursramt brillemærke bliver samlet op af ny ejer
Pengestærke købere overtager nu et konkursramt dansk brillemærke.
Brillemærket Chritopher Cloos, som gik konkurs i december, bliver kørt videre af firmaet Luxreaders, skriver Finans.
Bag Luxreaders står Frederik Thiele og it-millionær Thomas Olsen.
- Det var en strategisk no-brainer for os at købe Christopher Cloos' konkursbo. Vi ser en masse synergier og tror, at vi kan skabe en rentabel drift for Christopher Cloos, siger en tredje medejer af Luxreaders, Nicki Due-Rasmussen, til Finans.
De nye ejere vil sænke omkostningerne i Christopher Cloos og se nærmere på det ellers opsigtsvækkende samarbejde med verdensstjernen Tom Brady.
Christopher Cloos, der blev stiftet i 2012, har vakt en del opsigt ved at lande kommercielle samarbejder med kendte mennesker.
Det gælder især aftalen fra 2020 med den amerikanske fodboldspiller Tom Brady - en af verdens helt store sportstjerner - som er brillemærkets ansigt udadtil. For nylig blev fotomodellen Elsa Hosk desuden en del af forretningen.
Det meste af forretningen på nettet, men i efteråret 2020 kunne stifter Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik i Antonigade midt i København.
LÆS OGSÅ: Enorm influencer slår pjalterne sammen med dansk brillemærke
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops