Konkurrent stikker til Matas efter tilbudsbrøler
Torsdag har stor netbutik premiere på et splinternyt koncept med direkte inspiration fra weekendens tilbudsbrøler i Matas.
Weekendens prisfejl hos Matas var næsten hele mediemøllen rundt.
Det gik da heller ikke netbutikken Nicehairs næse forbi, at alle parfumerne på matas.dk nåede at stå til en flad tyver i flere timer, inden fejlen blev rettet og ordrerne trukket tilbage.
- Vi har jo fulgt med i pressen her i weekenden. Det har været en inspiration for os og fået os lidt i drillehumør, siger Tonny Nielsen i en pressemeddelelse. Han er kommerciel direktør i Nicehair.dk.
På torsdag har Nicehair tænkt sig at sætte parfumer og andre skønhedsprodukter til salg for 20 kroner i en time. “Uden at trække ordrerne tilbage efterfølgende,” som det kækt bliver formuleret.
- Vi skal kunne tåle lidt kærligt drilleri her i branchen, understreger Tonny Nielsen.
Opfinder Gray Thursday
20-kronerssalget er en del af netbutikkens koncept Gray Thursday og fungerer som træning inden Black Friday rammer den 23. november.
- Vi forventer rekordtrafik på Black Friday, så vi vil gerne sikre os, at vores system kan klare det, siger Hans Tosti, CEO i Nicehair.dk.
- Derfor tænkte vi, at weekendens hændelser var en god anledning til at stressteste vores hjemmeside, så vi er helt klar til fredag den 23
Til Gray Thursday vil kunder mellem klokken 21 og 22 kunne købe en lang række varer, inklusiv parfumer, til 20 kroner.
Direktør inden tiltrædelse: De er gode til banding
43-årige Hans Tosti har været administrerende direktør siden august. Han afløste stifter og medejer Tonny Nielsen, der i stedet blev kommerciel direktør - og altså professionel drillepind.
- Nicehair er i virkeligheden en medievirksomhed, som sælger beauty-produkter, og det er en fantastisk platform at stå på i fremtidens e-handel, sagde Hans Tosti i forbindelse med ansættelsen.
- De er eminent dygtige til at brande sig og markedsføre deres indhold og produkter på både YouTube, Facebook og Instagram helt i øjenhøjde med kunderne, fortsatte han.
I årsregnskabet for 2017 bryder Nicehair en mindre stime af underskud med et plus på 193.000 kroner. Samtidig går netbutikkens omsætning frem med 35 procent til 150 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Tidligere Salling-profil bliver topchef i førende netbutik
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops