Joe & The Juice har sat turbo på væksten
Den danske juicekæde Joe & The Juice har i 2016 udvidet med et stort antal juicebarer på verdensplan. Bundlinjen er dog mindre prangende.
50 nye juice-barer åbnede den danske juicekæde Joe & The Juice i løbet af 2016. Det fremgår af årsregnskabet fra Joe & The Juice Holding.
Det betød også, at omsætningen voksede betydeligt fra 404 millioner kroner i 2015 til 551 millioner kroner i 2016. Det svarer til en stigning på 36,3 procent, står der i regnskabet.
Omsætningern dækker over drift fra i alt 157 egne juicebarer og 18 juicebarer drevet sammen med partnere.
Aktietilbagekøb giver røde tal
Bundlinjen er dog endt med røde tal i 2016 på minus 15 millioner kroner.
Det skyldes ifølge Joe & The juice, at selskabet i november 2016 lavede om på konstruktionen i Joe & The Juice Holding A/S. Det skete i forbindelse med, at den amerikanske investor, venturefonden General Atlantic, investerede et større beløb i juicekæden.
I forbindelse med den investering blev der frigivet midler til aktionærerne i et aktietilbagekøbsprogram, og det er især denne manøvre, der er skyld i underskuddet, skriver ledelsen. Det har også påvirket egenkapitalen, som lige nu er negativ med 104 millioner kroner.
General Atlantic har dog investeret et betydeligt beløb i kæden, som derfor ikke mangler penge. Det ses på virksomhedens balance, der lige nu ligger på 710 millioner kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops