Irma vil opfylde stigende efterspørgsel fra københavnerne
Interessen for specielle fødevarer stiger blandt de københavnske forbrugere. Derfor går Irma på jagt efter små producenter.
Dagligvarekæden Irma vil gerne i kontakt med mindre producenter, fordi københavnerne er vilde med specielle fødevarer.
For at imødekomme efterspørgslen afholder Irma en såkaldt pitch den 29 september i Kødbyen, hvor iværksættere kan fremlægge deres produkter og idéer.
- De moderne forbrugere i storbyerne efterspørger mere unikke produkter, siger Trine Meyer i en pressemeddelelse. Hun er prpjektchef for Newbizz i Irma.
- For Irma er strategien, at kunderne skal opleve, at vi er først med det nyeste. Engang handlede det om at få franske delikatesser først til Danmark. Nu handler det i højere grad om at få nye danske varer fra helt små producenter på hylderne, fortsætter hun.
Flere producenter har meldt sig
De første producenter har allerede tilmeldt sig. Der er tale om Super Good & Co., Nordic Snails og Mosi.
Alle kommer de fra et acceleratorforløb, som Greater Copenhagen Food Startup tilbyder iværksættere. Dem har Irma samarbejdet med i 2 år, hvilket har resulteret i at flere små iværksættere allerede nu er i fast sortiment hos Irma.
I Greater Copenhagen Food Startup ser man samarbejdet med Irma som vigtig for udviklingen af fremtidens fødevarer:
- Startup-programmets mission er netop at få flere madiværksættere til at lykkes, og her kan samarbejdet med Irma være afgørende, siger forretningsudvikler og projektleder Anne Neerup Handlos fra Greater Copenhagen Food Startup.
- Det giver mulighed for at få markedstestet produkterne over for nysgerrige og kritiske kunder, så nye, spændende madvarer derefter forhåbentlig kan få fast plads på hylderne. Vi glæder os til endnu en pitch.
Greater Copenhagen Food Startup er et samarbejde mellem Copenhagen Business Hub, CPH Food Space, Københavns Kommune og Smag på Nordsjælland.
LÆS OGSÅ: Irma ruller vertical farming-koncept ud i stort antal butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops