Irma slår ind på ny strategi: Det kan blive dyrt
Det kan blive en bekostelig affære i en periode, når Irma går over til en målrettet plante-strategi, lyder direktørens vurdering.
En ny strategi skal give dagligvarekæden Irma en grønnere profil. Det skriver Berlingske.
Målet er sælge tre gange så mange plantebaserede varer som konkurrenterne i 2022, mens kødet kommer til at få lidt mindre plads i kølediskene.
Ifølge den administrerende direktør i Irma - Søren Steffensen - er strategien ikke nødvendigvis skræddersyet til at give et økonomisk rygstød lige med det første. Men han kan godt vente.
- Det kræver noget mod at gøre det her, men nogle skal jo starte. Vi vil gerne være innovative, og så kan det godt være, at det på den korte og mellemlange bane vil få nogle omkostninger. Over tid tror vi dog på, at kunderne vil synes, det er den rigtige beslutning, siger Søren Steffensen til Berlingske.
Irma har godt 80 butikker på Sjælland, hvoraf de fleste ligger i eller lige omkring hovedstadsområdet.
I det seneste årsregnskab fra Coop var Irma den eneste dagligvarekæde, som havde røde tal på bundlinjen. Det skyldtes blandt andet en række lukninger og moderniseringsprojekter, lød det fra den daværende Coop-topchef, Peter Høgsted, i en kommentar til Børsen.
LÆS OGSÅ: Irma vil opfylde stigende efterspørgsel fra københavnerne
Læs hele artiklen på BerlingskeFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Illums Bolighus åbner sjælden flagskibsbutik herhjemme
Intensivt arbejde skærer stor luns af energiforbruget hos Coop
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stor butikskæde skal i retten i sag om koordinerede priser
Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Gammel svensk forretning kommer til Danmark
Regeringen: Vildledende markedsføring skal kunne give fængsel
Væksten er væk hos en ellers fremadstormende kæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops