Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Markedsføring på sociale medier bør ikke kun lægges hænderne på influencere, for de er ikke den mest effektive kanal, viser tal.
Virksomhedens egne profiler på sociale medier er ofte mere effektive, når det gælder om at styrke salget, viser tal fra Dansk Erhverv.
Blandt forbrugere, der følger influencere på sociale medier, svarer 67 procent, at de bliver inspireret af køb ad den vej.
For virksomhedernes egne profiler er andelen 88 procent.
- Et samarbejde med en influencer kan være en god idé, men man skal også overveje, om man går over åen for at hente vand. Man skal i hvert fald ikke undervurdere, hvor stort potentialet er med en god virksomhedsprofil, siger Mathilde Møller, konsulent i Dansk Erhverv.
Den største inspirationskilde er dog forbrugernes egen omgangskreds, viser Dansk Erhvervs undersøgelse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Landsdækkende kæde får foden inden for hos Meny
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops