Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Ikea svarer igen på anklager om vildledning

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 21 december 2017 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

Det er rigtigt, at Ikea har reklameret med bæredygtig kylling på sin hjemmeside. Men Ikea forklarer sig med denne vigtige detalje.

Ikea har i flere år reklameret på sin hjemmeside med, at boligkæden anvender kyllinger i sin kantine, som er blevet certificeret med et særligt stempel kaldet Good Chicken Award. Ikea skiftede dog distributør af kylling, uden at fjerne omtalen af stemplet på sin hjemmeside. Det skrev Politiken i en artikel, som også blev citeret her på Detailfolk.

Nu tager Ikea så til genmæle. Kæden mener, at der er en vigtig pointe, som ikke beskrives i artiklen eller af den dyrevelfærdsorganisation Anima, som har anmeldt Ikea til Forbrugerombudsmanden.

- I Politiken bliver Ikea Danmark af Anima beskyldt for vildledende markedsføring og fejlagtig anprisning af kyllingerne. Til det vil vi gerne præcisere, at Ikea Danmark ikke har arbejdet med eller promoveret the Good Chicken Award i vores markedsføring i flere år, skriver Ikea i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Vi har haft en tekst om awarden på en forældet side på ikea.dk, der ikke har været aktiv i flere år. Denne webpage kunne udelukkende søges frem via en søgning på Ikea og the Good Chicken Award. I forbindelse med Animas henvendelse blev vi opmærksomme på den gamle webpage, som vi nu har fjernet fra nettet.

LÆS OGSÅ: Ikea vildledte forbrugerne i årevis



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD