Holch Povlsen kaster millioner efter god samarbejdspartner
Techfirma har været så gode til at forsyne butikker og showrooms med digitale løsninger, at Anders Holch Povlsen nu tager tegnebogen frem.
Den svenske virksomhed Touchtech, som udvikler digitale løsninger til detailhandlen, har fået Anders Holch Povlsen med på holdet.
Gennem investeringsselskabet Heartland A/S har Anders Holch Povlsen købt sig til 25 procent af Touchtech for rundt regnet 30 millioner kroner.
Investeringen kommer efter et længere parløb, skriver Touchtech i en pressemeddelelse. Den børsnoterede virksomhed har siden 2018 stået for digitale løsninger til en række butikker og showrooms i modekoncernen Bestseller, som Anders Holch Povlsen er manden bag.
- I de senere år har Touchtech været en højt værdsat partner for Bestseller, siger Lise Kaae. Hun er adm. direktør for Heartland.
- Med deres solide forståelse af modeindustriens dynamik og evne til at betjene kundernes behov gennem digitale løsninger, var det et naturligt skridt at styrke forholdet gennem en strategisk investering, siger hun.
Investeringen fra Anders Holch Povlsen giver nu Touchtech overskud til at skrue op for udviklingen af nye digitale løsninger.
- Kapitalindsprøjtningen og det styrkede samarbejde med Heartland og Bestseller vil sætte Touchtech i stand til at accelerere den internationale vækstplan og drive digitaliseringen videre i detailbranchen, siger Deniz Chaban, adm for Touchtech.
I Heartland samler Anders Holch Povlsen investeringer i store virksomheder som Klarna, Asos, Zalando og Bambuser.
LÆS OGSÅ: Lille sort ettal kan blive vendepunkt for tabsramt Holch Povlsen-forretning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Derfor siger Holch Povlsen nej tak til en professionel bestyrelse
Holch Povlsen går på weekend med uhørt overskud og en hæderspris under armen
Bestseller sætter en erfaren profil i spidsen for vigtig satsning
Danish Digital Award bøjer sig i støvet for dansk butikskæde
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops